Vloerders Wim en Tom Rottiers: ‘Experts op elk niveau’ Vloerders Wim en Tom Rottiers zijn vaste klanten bij Steylaerts.
Tom Rottiers: Jouw Specialist in Vloer- en Tegelwerken
Artikel bron: www.steylaerts.be
“Steylaerts voelt als familie”, zegt Wim. “Ik begon 45 jaar geleden met vloeren leggen bij Jos Steylaerts en verzorg nu nog steeds de tegelvloeren in de showrooms van Steylaerts.” Zoon Tom deelt ook de passie voor vloeren leggen en heeft zijn eigen bedrijf. “We streven naar de hoogste kwaliteit in alles wat we doen, en daarom werken we samen met Steylaerts.”
45 jaar samenwerking
Wim Rottiers: “CEO Patrick Steylaerts, zijn broer Peter en ik zijn samen opgegroeid. We hebben nog steeds een uitstekende relatie, zowel persoonlijk als professioneel. Bestellingen worden altijd snel en efficiënt afgehandeld bij Steylaerts. Misschien komt dat omdat we allemaal met dezelfde passie werken. Dat zorgt voor een uitstekende samenwerking, als vrienden, partners en zelfs familie.”
“Ik begon met vloeren leggen toen ik 14 was, en ben nu 59. Jos Steylaerts was een vaderfiguur voor mij. Hij was een expert in zijn vak en kon altijd goed met mensen omgaan. Ik heb veel van hem geleerd en zijn specialiteiten over de jaren heen overgenomen.”
Het vak van vloeren leggen
Tom Rottiers: “Ik zit al 22 jaar in het vak en ben nu 36. Dat is dus meer dan de helft van mijn leven dat ik vloeren leg! Ik heb het vak geleerd van mijn vader. Het was een harde leerschool, maar daardoor kan ik nu wat ik doe, en word ik gevraagd voor complexere klussen met precisiewerk.”
“Kwaliteit is vandaag de dag het belangrijkste voor een goede vloerder. Dat betekent de juiste techniek en aandacht voor afwerking. Geen haastwerk, maar alles moet perfect zijn. Mooi recht, goed schoon en met oog voor detail. Je hebt daarvoor betrouwbare materialen en tegels nodig, en dat is iets wat mensen vaak vergeten. Steylaerts werkt alleen met de beste tegelfabrieken, waardoor hun tegels altijd recht zijn en de voegmiddelen van topkwaliteit zijn.”
Snelheid en persoonlijke service
Efficiëntie en persoonlijke service Wim: “Goed werken betekent ook efficiënt werken. Snelle reacties en duidelijke communicatie zijn erg belangrijk. Je moet mensen niet lang laten wachten op een offerte. Als iemand mij belt, ben ik er binnen een half uur. Ik kom ter plaatse kijken, luister naar wat ze willen en maak meteen een offerte. Als de klant akkoord gaat, zet ik het project op de planning. Mensen waarderen dit.”
Tom: “Snelheid is inderdaad belangrijk. Zodra ik een vraag krijg via mijn website, reageer ik zo snel mogelijk. Potentiële klanten merken meteen dat ze met een professional te maken hebben. Goede communicatie wijst op kwaliteit, vooral als klanten je niet persoonlijk kennen. Die persoonlijke communicatie vind ik ook bij Steylaerts. Ze kennen mij, ik ben er geen nummer maar een echte partner.”
Monumentale vloeren
Wim: “Ik nam ooit een nieuwe vloerder in dienst en moest hem in het begin corrigeren, de gelegde tegels loswrikken en hem nieuwe laten leggen tot ze perfect lagen. Hij vond dat vreemd en zei: “jullie leggen vloeren voor een 10, maar een 6 zou ook genoeg zijn!” Dat is niet hoe wij werken. De naam Rottiers staat voor kwaliteit, en die brengen we in elk project.”
“Die kwaliteit wordt beloond. Door onze expertise heb ik vloeren mogen leggen in belangrijke historische monumenten, zoals het hoofdgebouw van het Centraal Station in Antwerpen en enkele lokale kerken. We hebben ook vloeren gelegd voor grote prestigieuze winkels zoals Habitat. De shopmanagers verwachten het allerbeste, en dat krijgen ze ook.”
Tom: “Vloeren leggen is een ambacht en daar hoort trots bij. Als ik een project afrond, wil ik er trots op zijn. Daarom vind ik het belangrijk dat onze klanten tevreden zijn. Die kwaliteit in mijn werk kan ik garanderen dankzij de service en producten van Steylaerts.”
Tom Rottiers
